1. March Of The Leaves listen
2. The Velvet Incident listen
3. Hotel listen
4. The Shore feat. Tracy Miller listen
5. Too Human listen
6. The Heist listen
7. Vibrant Mountain listen
8. The Novelist listen
9. A Beautiful Creation listen
...výsostne súčasná a detailne prepracovaná hudba, ktorá dávno presiahla hranice tejto krajiny... Toto cédečko môžete bez hanby pustiť hocikde vo svete, je naozaj exportné v pravom slova zmysle. Jeho jediným problémom je, že napriek jesennému názvu prišlo na trh až v januári, a prišlo tak o možnosť zabodovať v anketách o album roka 2008 - SME.
Ďurajka se pohybuje na tenké linii mezi jazzem, ambientem a elektronikou, aniž by se nechal žánry omezovat a stojí především na pevných nohou svého talentu. Výsledek se svým maximálním citem pro atmosféru nakonec se nejvíce podobá filmové hudbě: mistrně technicky zvládnuté, chirurgicky dokonalé a náladotvorné.” – Nový Prostor
Po dlhých štyroch rokoch prichádza autor kritikou i poslucháčmi ceneného opusu The Great Outdoors s novým albumom. Zároveň prichádza s novým pseudonymom, ktorým podpisuje svou tvorbu – Abuse sa mení na The Autumnist.
Abuse rád manifestoval svoju až škodoradostnú obsesiu krížením najrôznejších hudobných prvkov a nie je to inak ani na čerstvom eponymnom albume The Autumnist. Nápad dať v jednej piesni dohromady reggae rytmiku, pseudo-klarinet, operu a valčík znie prinajmenšom podozrivo, ale tento nezvyčajný neporiadok je na novom albume použitý nenápadne, rafinovane a úplne funkčne. Všetky prvky tejto podivuhodnej koláže sú podriadené až takmer piesňovej forme skladieb a, ako bolo už u Abuse zvykom, starostlivo vystavanej atmosfére.
Na rozdiel od predchádzajúcích nahrávok autor na novom albume využíva oveľa menej samplingu, jadro rytmiky tvoria živé bicie a basgitara, navyše pribudlo množstvo true-analogových syntezátorových melodických oblúkov. The Autumnist sa pohybuje v akomsi bezčasí, kde sa jeho staromilské maniere - fúkacia harmonika, trúbka, zvonkohra alebo akordeón – stretávajú s nadšením pre súčasnú hudbu. To platí o takmer dubstepovo zafarbenej skladbe The Shore, v ktorej autor znovu spolupracuje s hosťujúcou vokalistkou Tracy Miller, ale aj o zvyšku albumu, kde dostávajú priestor glitche, naivné grime zvuky či post-rockový chlad.
Album The Autumnist vychádza zabalený vo vkusnom digipacku, v ktorého výtvarnom spracovaní je možné vystopovať ducha predchádzajúcich počinov Sleepfields EP a The Great Outdoors.
Abuse resp. The Autumnist sa dostal do povedomia aj vďaka intenzívnemu koncertovaniu doma i v zahraničí. "One-man band" Vlada Ďurajku sa postupne rozrástol až na šesťčlennú zostavu obsahujúcu okrem elektroniky, klávesov a laptopu aj bicie, basgitaru, gramofón, trúbku, elektrickú gitaru a VJing. Skupina odohrala koncerty na najprestížnejších európskych festivaloch počínajúc slovenskou Pohodou, cez Pulse Festival (London, UK), Sziget (HU), Picardie Mouv (FR), Wilsonic (SK), Nu Jazz Days (SK), Colours of Ostrava (CZ), IDFF (CZ), GlobalBeat (PL) a v roku 2003 počas mini turné v USA zahrala na festivale SXSW v texaskom Austine.
Vlado Ďurajka je považovaný aj za veľmi zručného remixéra a doteraz svojím osobitým prístupom zremixoval skladby od množstva česko-slovenských skupín, medzi inými: Ecstasy of St. Theresa, Khoiba, Veneer, Here, Nierika, Foolk, Nylon Union, Shellwoy, Ettella Diamant, atď.