Košík
 
Váš košík je momentálne prázdny.
 
Bach: 6 suít pre sólové violončelo / Ján Slávik (2CD)
 
18,00 €
 
Formát:
CD
 
 
Dostupnosť:
na sklade / dostupné okamžite
 
 
Katalógové číslo:
052
 
 
Autori:
Johann Sebastian Bach
 
 
Interpreti:
Ján Slávik
 
 
Vydavateľ:
REAL MUSIC HOUSE
 
 
Zoznam skladieb
Bach: 6 suít pre sólové violončelo (2CD)
Popis
Johann Sebastian Bach. Hudobný mág, ktorého nesmrteľných 6 suít pre sólové violončelo vychádza ako ojedinelá nahrávka popredného slovenského violončelistu Jána Slávika. Kompletné prevedenie komorného diela velikána všetkých čias vstupuje do života pod hlavičkou vydavateľstva Real Music House. Bachove violončelové suity patria k azda najznámejším a z hľadiska kompozície k najrozpoznateľnejším sólovým skladbám, aké kedy boli tomuto nástroju dedikované. Nemecký skladateľ ich skomponoval okolo roku 1720, pre technickú náročnosť a nedokonalosť kópií notových zápisov však dielo v tom čase nebolo populárne. Renesanciu zažíva začiatkom 20. storočia vďaka Pablovi Casalsovi, s ktorým sa rokmi šíri medzi virtuóznymi hráčmi. Jedným z nich je aj popredný slovenský violončelista Ján Slávik, ktorý sa s chuťou ujíma náročnej úlohy. Koncertný majster skupiny violončiel Slovenskej filharmónie, zakladajúci člen Moyzesovho kvarteta a profesor violončelovej hry na VŠMU má za sebou okrem medzinárodného pôsobenia aj bohatú diskografiu v podobe 55-tich nosičov, medzi ktorými sa v minulosti už Bachove dielo objavilo. „Kompletné suity som nahral pred 20-timi rokmi. Napriek tomu, že sa roky zaoberám touto hudbou, vždy v nej nájdem čosi nové, aj nové úskalia. Bach je pre nás violončelistov “základnou potravou“, preto som sa rozhodol nahrávku opäť zrealizovať. Paradoxne, situácia okolo pandémie v mojom prípade prispela k tomu, že som mal čas sa tomuto dielu sústredene venovať,“ prezrádza Ján Slávik. Nový album ponúka kompletných šesť suít, typicky zložených z barokových tancov, ktoré skladateľ obohacuje o prelúdiá. Okrem nich majú všetky časti tanečný charakter. Ten podľa slov samotného interpreta vyhovuje jeho veselému naturelu. Komorné dielo, písané pre sólový nástroj bez sprievodu, dáva vyniknúť kráse a čistote barokovej hudby. Zdanlivá jednoduchosť však kladie na hráča nemalé nároky. „Hrať sám je čo sa spolupráce týka asi najjednoduchšie, no z technickej alebo obsahovej stránky je to najťažšie. V podstate vediete hudobný monológ a musíte sám publikum presvedčiť,“ vysvetľuje Slávik. Interpret vtiahne poslucháčov do nálady jednotlivých tancov zmyslom pre štýl a virtuozitou, s akou suity podáva. „Špeciálne Bachove dielo veľmi zušľachťuje hranie, človek ale nesmie ani jeden tón “nechať pod palubou“. Snažím sa zbytočne neromantizovať a nepreháňať tempo a dynamiku. Bachova hudba je mimoriadne čistá, preto treba nájsť zlatú strednú cestu k jej interpretácií. Pristupovať k nej s pokorou, no zároveň odovzdať aj kus samého seba,“ dodáva.
 
 
Prihlásenie
 
E-mail Heslo