Dostupnosť:
dodacia doba 7-28 dní
Katalógové číslo:
25600022
Autori:
Jevgenij Iršai, Johann Matthias Sperger, Ladislav Kupkovič, Ľudovít Rajter, Marcel Comendant , Stano Palúch, Tibor Frešo, Vladimír Martinka, Vojtech Didi, Wenzel Kallusch
Interpreti:
Collegium Wartberg, Ján Krigovský
Vydavateľ:
COLLEGIUM WARTBERG
2CD – Slovak Double Bass Club
Tibor Frešo: Malá fantázia
Ján Krigovský (cb), Daniel Buranovský (pf)
Stanislav Palúch: Remone
Ján Krigovský (cb), Daniel Buranovský (pf)
Jevgenij Iršai: Bassome mucho
Ján Krigovský (cb), Daniel Buranovský (pf)
Ľudovít Rajter: Sonatína pre kontrabas a klavír
Ján Krigovský (cb), Daniel Buranovský (pf)
Vojtech Didi: Fare musica
Ján Krigovský (cb), Daniel Buranovský (pf)
Ladislav Kupkovič: Sonatina G dur
Ján Krigovský (cb), Daniel Buranovský (pf)
Vladimír Martinka: Magický kaštieľ vo Veľkom Bieli
Ján Krigovský (cb), Vladimír Martinka (pf)
Wenzel Kallusch: Variácie pre kontrabas a orchester (arr. pre G-violone) "Schöne Minka"
Ján Krigovský (cb), Collegium Wartberg
Johannes Matthias Sperger: Sonáta h mol pre viedenský violon a violončelo
Ján Krigovský (cb), Tomáš Kardoš (vc)
Ľudovít Rajter: Sonáta pre kontrabas a klavír
Ján Krigovský (cb), Daniel Buranovský (pf)
Marcel Comendant: Fantázia pre kontrabas, cimbal a sláčikové kvinteto "Rinadlo Oláh"
Ján Krigovský (cb), Marcel Comendant (zmb), Dalibor Karvay (vn), Ján Kružliak, jr. (vn), Ján Gréner (vl), Peter Kiráľ (vc), Metod Podolský (cb)
Mojou snahou je predstaviť poslucháčovi kontrabas a jeho vývoj počas štyroch storočí na Slovensku. Diela, ktoré na týchto CD odznejú, ma očarili hĺbkou a osobitou zvukovosťou nálad, afektu a nostalgie. Predstavujú odraz spoločenského a politického diania v bývalej Habsburskej monarchii. | Prílev a turbulencia hudobníkov v tomto regióne spôsobili jednak rôzne fenomény, ale aj zachovanie typického koloritu Slovenska a obohatenie o nové vlny a smery v hudbe. V ostatných rokoch sa oboznamujem a pátram po tradícii kontrabasovej literatúry Slovenska. Dostali sa mi do rúk aj autentické nahrávky generácie kontrabasistov minulého storočia, ktoré sa vôbec nemusia hanbiť postaviť sa zoči-voči vtedajšej konkurencii kontrabasovej hry vo svete. Johannes Matthias Sperger a Wenzell Kallusch sú skladatelia a interpreti, ktorí hudobnou plnosťou prekročili hranice Slovenska, čím položili dobrý základ pre rozvoj hudobného diania v Pressburgu – Bratislave. Skladatelia 20. a 21. storočia sú považovaní za zručných majstrov dnešných čias. Tvoria novú fúziu slovenskej post-moderny ovplyvnenú ešte silnou ruskou školou. Ich postoj ku kontrabasu ako sólovému nástroju mu v ich kompozíciách opäť dodal pôvodný význam a právo nazývať kontrabas sólovým nástrojom v plnej miere. Moje detstvo veľmi ovplyvnila tradícia Slovákov ako aj moji predkovia – uznaní šľachtici za panovania Rudolfa II. (Ján Božik Krigovszky -Veľký Biel).