Košík
 
Váš košík je momentálne prázdny.
 
Classic Malts - Ronald Šebesta - clarinet
 
11,00 €
 
Formát:
CD
 
 
Dostupnosť:
na sklade / dostupné okamžite
 
 
Katalógové číslo:
PA0170-2
 
 
EAN kód:
8586002481709
 
 
Autori:
Gérard Grisey, Giacinto Scelsi, Igor Stravinsky, Karlheinz Stockhausen, Salvatore Sciarrino, Steve Reich
 
 
Interpreti:
Ronald Šebesta
 
 
Vydavateľ:
PAVLÍK RECORDS
 
 
Zoznam skladieb
1 Three pieces for clarinet No 1 - Igor Stravinsky 2:06

2 Three pieces for clarinet No 2 - Igor Stravinsky 1:52

3 Three pieces for clarinet No 3 - Igor Stravinsky 1:24

4 Ixor for clarinet - Giacinto Scelsi 3:43

5 Let me die before I wake for clarinet - Salvatore Sciarrino 4:57

6 In Freundschaft for clarinet - Karlheinz Stockhausen 16:05

7 New York Counterpoint for 11 clarinets - Steve Reich 11:47

8 Anoubis for contrabass clarinet - Gérard Grisey 7:30

9 Nout for contrabass clarinet - Gérard Grisey 4:31
Popis
Tri kusy pre klarinet Igora Stravinsky sú prvou skladbou pre sólový klarinet v ére modernizmu, preto museli tento album otvárať. Originalita každého z nich v kontexte čohokoľvek, čo bolo dovtedy pre klarinet napísané, je svedectvom mozartovského talentu tohoto ruského majstra. Giacinto Scelsi, taliansky šlachtic, záhadná postava a rovnako veľký majster hudby pre jednohlasé médium. Ixor. Vplyv neeurópskej tradície bol najpôsobivejšou črtou jeho hudobného jazyka po čase strávenom v budhistickom svete. Salvatore Sciarrino, iný taliansky majster, daroval klarinetu výnimočný kus s reálne znejúcim viachlasom aj iluzívnou harmóniou. Skladateľské uchopenie techniky multiphonics ako nosného princípu skladby je brilantné, zároveň sa elegantne vyhýba akejkoľvek samoúčelnosti. Zostáva čistá hudba. Enigma Let me die before I wake. Karlheinz Stockhausen, dedič veľkej nemeckej tradície a jeho dômyselná hudobná skladačka pre klarinet, ako darček k narodeninám Susanne Stephens, celoživotne oddanej interprétke jeho hudby. In Freundschaft, malé momumentálne variácie pre sólový klarinet. Steve Reich, židovský newyorčan a jeho vlasť Amerika ako “taviaci kotol národov”. New York, miesto kde “je celý svet”, a slobodný vzťah k svetovej hudobnej tradícii tu splodili originálny derivát repetitívnej hudby. Minimal zakrátko dobyl celý hudobný svet a v časoch mojej mladosti i moje srdce. Nahrávka slávneho New York Counterpoint, ktorú som realizoval pre tento album, je určite jedna z mála, ktorá sa neuskutočnila v štúdiu, ale v prirodzenom akustickom priestore bez dodatočných akustických zásahov. Gérard Grisey, francúzsky majster, dedič inej veľkej tradície a tvorca hudby oplývajúcej výnimočnou originalitou. Jeho Anoubis - Nout je v albume bonusovým dvojtrekom, nebol pôvodnou súčasťou recitálu Classic malts. Skladateľova voľba kontrabasového klarinetu ako sólového média a originalita jeho hudobného myslenia vyústili do kompozície vskutku nevšedného vyznenia. To, že som bol schopný zaradiť tento extraordinérny kus do môjho albumu, je mojou veľkou tichou radosťou. Jeho prítomnosť je grandióznym vyvrcholením princípu kontrastnosti celého setu. Nahrávku albumu Classic malts som realizoval na anglických klarinetoch značky Peter Eaton. Tieto vynikajúce nástroje sa stali intímnymi spoločníkmi mojich umeleckých snažení počas ostatných rokov. Myslím, že s nimi zotrvám až do konca svojho hudobníckeho pôsobenia. Nahrávanie sa uskutočnilo v Csákyho kaštieli vo Veľkom Bieli v auguste 2017 a septembri 2018 aj vďaka podpore jeho majiteľov, manželov Krivosudských, ktorým patrí moje hlboké a úprimné poďakovanie. Rovnako tak aj môjmu priateľovi Jankovi Krigovskému za nezištné sprostredkovanie tejto možnosti. Zvláštne poďakovanie patrí môjmu viedenskému priateľovi a kolegovi Reinholdovi Brunnerovi, ktorý mi pre potreby tejto nahrávky veľkoryso zapožičal svoj kontrabasový klarinet značky Henri Selmer. Tento album venujem svojmu učiteľovi z mladosti, ktorý najviac ovplyvnil moju profesionálnu formáciu. Je ním francúzsky klarinetista a výnimočný hudobník Jean Max Dussert. Last but not least, ďakujem môjmu dlhoročnému priateľovi Danielovi Matejovi za jedinečný spôsob, akým mi v čase mojej mladosti roztváral pohľad do sveta súčasnej hudby. Ronald Šebesta, október 2018
 
 
Prihlásenie
 
E-mail Heslo
Newsletter
 
.